توضیحات پروژه

گرم کردن آب جکوزی

برای گرم کردن آب جکوزی نیز درست همانند استخرها می توان از گرمکن های پیش ساخته و یا دیگ ها و مبدل حرارتی استفاده کرد. صرفنظر از روشی که برای که برای گرم کردن آب جکوزی مورد استفاده قرار می گیرد، باید گفت که سیستم گرمایش آب یکی از مهم ترین بخش های جکوزی به شمار می رود. چرا که اصلی ترین دلیل استفاده از جکوزی ها، آب گرم آنهاست. بنابراین اگر سیستم گرمایش آب به خوبی کار نکند جکوزی عملا بدون استفاده خواهد بود.

صرفنظر از نوع سیستمی که برای گرم کردن آب جکوزی مورد استفاده قرار می گیرد، این سیستم باید قابلیت گرم کردن آب در مدت زمان سی دقیقه را داشته باشد. برای گرم کردن آب جکوزی ها می توان از گرمکن های گازسوز، گرمکن های الکتریکی یا حتی گرمکن های خورشیدی استفاده کرد. هر چند که استفاده از گرمکن های خورشیدی برای جکوزی ها چندان توصیه نمی شود.

با توجه به این که در جکوزی ها حجم آب موجود به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده مطرح است با استفاده از جدول زیر می توان زمان مورد نیاز برای دستیابی به افزایش دمای آب به اندازه ۱۷C را محاسبه کرد. البته چنین جداولی صرفا به عنوان نمونه و برای محاسبه سرانگشتی ظرفیت مورد نیاز کاربرد دارد.

جزییات پروژه

موضوع:
مشتری: اقای اتشگاهی
آدرس: هشتگرد
تکمیل شده: اذر99