توضیحات پروژه

۱- کاهش تبخیر آب استخر

با واژه “تبخیر” و تعریف آن، از زمان تحصیل آشنایی داریم. تبخیر، فرآیندی است که در آن، آب به بخار تبدیل می شود. عدم جلوگیری از تبخیر آب در هوای آزاد، به معنی هدر رفتن میزان آب قابل توجهی پس از گذشت چند روز است. کاهش تبخیر آب استخر، یعنی نیاز کمتر به پر کردن مجدد استخر و این به منزله صرفه جویی در مصرف آب است. این مورد، در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

۲- کاهش استفاده از مواد شیمیایی استخر

علیرغم اهمیت بالای حفظ تعادل شیمیایی آب استخر، استفاده بیش از حد این مواد، باعث ایجاد مشکلاتی مانند سوزش چشم, عطسه، آلرژی، آسم و … می شود. استفاده از روکش استخر، می تواند میزان استفاده از مواد شیمیایی استخر را حدود ۳۵ تا ۶۰ درصد کاهش دهد.

۳- حفظ گرمای آب استخر

پوشاندن سطح استخر گرم شده توسط روکش در شب، از هدررفت انرژی گرمایی آن تا حد قابل قبولی جلوگیری می کند. این یعنی گرم ماندن آب، که برای کسانی که می خواهند در یک استخر روباز شنا کنند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از روکش در هنگام شب برای استخرهایی که از نور خورشید روز برای گرم شدن استفاده می کنند، می تواند باعث حفظ گرمای آب برای روز بعد شده و نیاز کمتری به انتظار برای گرم شدن مجدد آب توسط نور خورشید خواهند بود.

جزئیات پروژه

موضوع:
مشتری: آقای دکتر خدادایان
آدرس: لواسان
تکمیل شده: شهریور99