تقسیم بندی انواع پوشش استخر بر اساس جنس آنها و یا اتوماتیک بودن (اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی) تقسیم بندی می شوند. هر نوع پوشش  استخر ویژگی ها و مشخصه های خودش را دارد که شما را در انتخاب درست برای استخرتان کمک می کند.

کاور استخر خورشیدی  که پوشش حبابی  استخر هم نامیده می شود؛ در مقایسه با انواع دیگر پوشش استخر ارزان تر است.قطر قسمت حبابدار روکش های موجود در بازار از ۵میلی متر الی ۱۶میلی متر متفاوت می باشد .قطر وجنس روکش ساخته شده به نحوی می باشد که جمع و باز نمودن آن به سهولت انجام می گردد.سطح داخلی که در تماس با آب می باشد از حباب های دارای هوا تشکیل شده و سطح خارجی سطح صاف روکش می باشد .این روکش ها با توجه به نیاز وسلیقه مصرف کننده در سه رنگ آبی شفاف و مشکی تولید می شود .

این پوشش استخر در طول روز گرما را جذب می کند و در شب به حفظ این گرما و از دست نرفتن آن کمک می کند.

مزایا:

  • تنها پوششی که آب استخر شما را گرم نگه می دارد و به صرفه جویی در هزینه ی گرم کردن آن کمک می کند.
  • میزان تبخیر آب تا ۹۹% کاهش می یابد و باعث صرفه جویی در میزان هزینه های تامین آب می شود.
  • از کثیف شدن آب استخر جلوگیری می کند.
  • برای استفاده بسیار سبک و آسان است.

معایب:

  • این نوع روکش سطح محکمی ندارد و ممکن است برای کودکان و یا حیوانات خانگی خطرناک باشد

روکش پی وی سی این روکش ها کاملا مطابق با استاندار های جهاتی ساخته شده از جمله امتیازت این نوع پوشش ها مقاومت عالی در برابر شرایط بد آب و هوایی است که نوید بخش یک پوشش کاملا چهار فصل

می باشد بر پایه تجربیات و نتایج حاصل شده از آزمایشات فراوان مانند آزمایش پاره شدن و آزمایش خم شدن این اطمینان به جود آمده که این روکش ها به راحتی فرسوده و کهنه نمی شوند .این نوع روکش ها به دلیل نوع جنس و سختی و باتوجه به هوای داخل آن تحمل وزن ۱۳۰کیلو گرم در هرمتر مربع را داشته و راه رفتن روی آن امکان پذیر است .